Sunday, March 9, 2008

Copilaria Toxica

Copiii din societatea de astazi sunt transformati de media dupa chipul si asemanarea papusilor consumeriste din reclame. Datorita frustrarilor intentionat acumulate, copiii cad prada depresiei şi complexului de inferioritate datorita transformarii in consumatori de mici. Influenţate de reclame, de modă şi de stilurile de viaţă promovate de media şi propagate de anturaj, noile generaţii se încolonează involuntar în tendinţele de consum, iar copilăria de astăzi are tot mai puţine puncte comune cu universul în care se formau copiii în urmă cu două decenii. Actualmente apartenenta la grup se face in baza consumului de branduri si nu neaparat pe criterii ideologice sau intelectuale.

Un studiu britanic despre copilăria modernă, „Good Childhood Inquiry“, realizat de The Children’s Society, confirmă că dorinţa copiilor de a avea mereu haine la modă şi cele mai noi jocuri de computer îi face pe aceştia să se simtă nefericiţi. Asa cum am mai spus sistemul capitalist consumerist este bazat pe frustrare si competitie extrema. Traiesc pentru a avea...

Scara de valori este schimbata global in mod intentionat de catre marile corporatii, practic se inoculeaza percepţia faptului ca propria persoana nu este valoroasa în sine, ci numai impreuna cu branduri asociate. Astfel lipsa respectului simplu de sine duce la promiscuitate si compromisuri. Lipsa respectului de sine face ca multi oameni sa nu aiba suficienta incredere si in ei si sa se ascunda in masini si haine luxoase. În mod frecvent, în ultimul timp oamenii sunt valorizaţi de către ceilalţi după o serie de indicatori externi: bunurile pe care le au, modul în care se îmbracă, alegerile pe care le fac - respectiv apartenenta la grup prin consum.

  • Loialitatea faţă de branduri începe de la 2 ani, iar la 3 ani copiii pot recunoaşte 100 de mărci. Reamintesc ca in Romania ca si in America gradinita este obligatorie de la 3 ani pentru transformarea lor ireversibila in workoholici consumeristi. Abia de la vârsta de 8 ani copiii pot realiza că publicitatea poate fi neadevărată.
  • Copiii cu vârste cuprinse între cinci şi opt ani sunt responsabili pentru aproximativ 41% dintre vânzările din SUA şi Canada, relevă CARU. Astfel motorul economiei vestice este dat de catre plozi. Intelegeti de ce sunt promovate toate vedetele cu burta la gura iar nasterile sunt atat de mediatizate ? Acest fenomen este relativ nou, dar este o alta modalitate de crestere a vanzarilor pe termen lung - corporatiile au nevoie de plozi consumeristi ca de aer ! Actorii primesc bani sa nasca public exact asa cum primesc bani sa apara la unele petreceri si cluburi. Reclama se bazeaza pe mimetism, monkeys see, monkeys do...

  • În 1990, în SUA se investeau o suta de milioane de dolari în publicitatea adresată copiilor. În 2000, suma ajunsese la două miliarde de dolari deci de 20 de ori mai mult - vedeti ce afacere este sa arati celebritati gravide scalvilor cu cod de bare ?

  • În 1997, un copil american cu vârsta sub 12 ani avea, în medie, 24 de dolari bani de buzunar pe săptămână. În 2001, copiii de 12-19 ani cheltuiau săptămânal 104 dolari.
Când copiii fac presiuni, adulţii simtindu-se invinovatiti datorita faptului ca sunt ocupati cu munca si cu achitarea creditelor - cedează la insistenţele micutilor neglijati ; iata cum este exploatat acest fenomen de catre corporatii, ajutati de firmele de marketing si advertising - vizioneaza urmatorul material de 10 minute :



Multi oameni fac copiii ca si cind si-ar cumpara o papuse, un animalut, o plasma sau o masina noua... De multe ori copilul modern apare asa din plictiseala de sine si mimetism social al gravidelor din televizor si ziare precum Angelina Jolie, Brietney Spears, Ileana Lazariuc Tiriac, Monica Columbeanu, Andreea Marin etc... Siturile si forumurile destinate mamicilor generatiei lol sunt super active pe interenetul romanesc ; adevarat ca se vorbesc 99% trante si tampenii, dar contorul de banere publicitare aduce bani buni adminilor. monkeys see, monkeys do...

Citeste si :

4 comments:

Anonymous said...

http://www.realrael.org/thebook.pdf

ia-o cat mai e on-line

George said...

cand ai de gand sa postezi ceva si de Planet X?

Juggernaut said...

http://dsc.discovery.com/news/ 2008/02/28/ planet-solar-system.html

scoatespatiile din adresa si da copy paste... momentan sunt numai zvonuri sisupoitii, dar ciudat este ca in sistemul nostru solar avem o centura de asteroizi ca si dupa un cataclism... uite aici o imagine sugestiva :

http://www.thejubileeacademy.org
/marketing/media/solar_system1.jpg

Anonymous said...

http://www.petitieonline.ro/petitie/petitie_impotriva_bigbrother_ului_din_sectorul_3-p09200042.html...am dat peste asta pe net...info,info..am vazut ca ai intrat si ai facut ceva ..mersi