Tuesday, June 5, 2007

Capitalism sau Sclavagism ?

FAPT :
In New Delhi s-a interzis vanzarea mancarii pe strada, ocupatie din care traiau zeci de mii de oameni. Mancarea vanduta era foarte ieftina - orez, curry si alte asemenea. Nu numai ca vanzatorii raman fara slujba, dar oamenii care mancau de la ei sunt fortati sa manance la restaurant - unde nu isi permit. De ce ? Poate noilor indieni mai bogati nu le place cum arata - dar nu toata lumea poate avea o slujba buna orice ar face. Ceea ce banuiesc ca s-a intamplat - companii detinatoare de restaurante si supermarketuri influenteaza pe cei ce dau legile pe acolo. Toate sunt bune si frumoase dar nu mai ai voie sa vinzi ce produci, trebuie sa fii corporatie pentru "dreptul" asta.

Capitalism sau Sclavagism ?
  • Capitalismul si libera intitiativa despre care toata lumea spune ca sunt bune, de ce sa nu poata fiecare om sa inceapa propria lui afacere cu el singurul angajat, sa vanda ce are in gradina sau ce gateste ? Asta inseamna capitalism liber - lucrul pe care s-a fundat America, aceea de la inceput, primii ani.
  • Vrei ca mai bine sa fie sclav la altul cu salarii cum sunt in India si apoi sa nici nu isi permita sa manance, sa fie subnutrit pentru ca nu mananca destul ? Stii foarte bine ca probabil afacerea lui nu se va dezvolta mai mult din cauza ca sunt zeci de mii ca el, deci ii spui : "lasa-te de ea, cauta-ti o slujba proasta, sau mori , nu imi place cum arati si ce faci" de la inaltimea slujbei tale middle class ?

2 comments:

Anonymous said...

pacat ca nu ai prea multi clienti pe aici. cred ca intelegi cat de indocrinati sunt oamenii de acest sistem. eu am un motto personal: " mai bine mori liber decat sa traiesti sclav". pana acum m-a ajutat enorm, au ajuns patronii a se teme de mine, unii colegii chiar mi-au precizat cum au auzit unul din patroni palngandu-se cum eu as "avea ochi nebuni" si le este frica sa ma dea afara. se pare ca si la ei functioneaza aceeasi metoda de terifiere: frica de moarte, heh, heh. salariati din toate ttarile uniti-va. este timpul revolutiei. jos capitalismul.
felicitari pentru ideea blogului, voi sustine necontenit astfel de idei. ai sprijinul meu. libertate!

Anonymous said...

pacat ca nu ai prea multi clienti sa guste adevarul. si eu am problema aceasta: nimeni nu ma asculta deoarece sunt terifiati, indocrinati sau cred ca tu esti inamicul lor nu statul, guvernul, corporatia sau patronul. s-au invatat sa se ingrase precum porcii si sa fie comozi, este una dintre problemele omului contemporan. unde sunt spatiile cand necesita sa vanezi jumatate de zi pentru a manca in ziua respectiva? aceia erau barbati adevarati, cu astia de azi, niste gelatine, nici macar pentru sters pantofii nu mai sunt buni, atat de uzati sunt de neveste si sitemul capitalist. noi suntem "nebunii" si ei sunt cei "sanatosi", cam asa vizualizeaza un mediocru problema.
bravos dom'le. te sustin din toate baierile fiintei mele. ne mai auzim pe aici.